ללכת בשביל פרחי הבר

כתב וצילם: קובי פינקלר No Comments on ללכת בשביל פרחי הבר
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

תחילת תקופת האביב כבר מורגשת ברחבי הארץ בכל פינה. צריך רק להרים את הראש לרקיע התכלת , ולהבין שהחורף כבר כמעט מאחורינו. הפריחה,מתחלפת אט אט לצהוב , הכל עוטה ירוק ופרחי החורף עוד מעט וייעלמו מהנוף לשנת הקיץ שלהם. רגע לפני שכוכב הקיץ נוחת עלינו יצאנו לגמוע עוד מעט את אויר הפריחות הקסום. קרוב למרכז הארץ במקום בו היתה בעבר הלא רחוק מזבלת אשפה , הוכשר על ידי אנשי הקק"ל ,שביל פריחה עם מתקני שעשועים,ספסלים ושולחנות לפיקניק והמון אויר צלול ומרחיב לב. התיאור הזה , כל כולו שייך ליער ראש העין שנמצא בלב העיר ההולכת ומתפתחת. היער נמצא בצדו הצפוני של היישוב, בין שכונת נווה אפק לאזור התעשייה והוא משתרע על שטח של כ-1,000 דונם. יער ראש העין, ניטע בתחילת שנות ה-80 על ידי הקרן הקיימת לישראל וניתן למצוא בו מגוון אקליפטוס, אורנים וברושים. ערוץ נחל רבה, (שהוא גם שמו של הרחוב הראשי הסמוך לו) נוקה והוכן לקלוט את מי הגשמים.

שביל הפריחה 003

בינות לעצים והסלעים פורחות רקפות בשלל צבעים. לצד השביל , ילדים רצים בינות לכלניות סגולות, לבנות ואדומות. עלי החצב הירוקים צצים מהאדמה. ניסע למרכז היער. סמוך למחסום ולגן המשחקים נעצור את כלי הרכב ונתחיל ללכת. השילוט ברור. "שביל הפריחות " . קטעים בשביל מעט תלולים ונדרש קצת מאמץ. כל צעד בשביל מגלה פרח אחר. אם יתמזל מזלכם וירדו עוד מעט גשמים, בחורף ההולך ומסתיים, תוכלו להבחין בפטריות הצצות אחרי הגשם, מתחת לעצי האורן. בפסגה ממתינים לכם שולחנות לפיקניק ואם תתאמצו עד מעט קט תגיע לפסגה האמיתית שם מוצבים ארבעה ספסלים, צריך רק לבחור ביניהם ולשבת מול הנוף. תהנו לרגע קט מהנוף הנפלא לפני שמתחילים לרדת חזרה . המסלול טבעתי , אינו מצריך שני כלי רכב ומתאים לכל המשפחה.

שביל הפריחה 005

איך מגיעים?

נוסעים על כביש 5 מזרחה. יורדים במחלף ראש-העין, כפר-קאסם. ממשיכים ישר לראש-העין, ברחוב קיבוץ גלויות. סמוך לצומת רחוב נחל רבה, משמאל, ניתן להבחין בכניסה ליער. אין פנייה בכביש, לכן יש לפנות ימינה, לנסע עד הכיכר לעשות סיבוב פרסה ולחזור לכניסה ליער. בכניסה ליער יש להמשיך כקילומטר עד לשלט: "שביל הפריחה", משם הטיפוס ברגל.

שביל הפריחה 006



0 תגובות